donderdag 5 september 2013

de haakdoos

De laatste maand is mijn naaimachine helemaal stil gevallen. Ik was tijdelijk overgeschakeld op mijn vakantie-hobby: haken. 
Het is het eerste wat ik in de auto zet bij het inladen, of we nu op weekend gaan met de familie, een weekendje gaan kajakken met vrienden of 3 weken gaan kamperen met ons gezin in Bretagne: de haakdoos. 


De doos bestaat uit een reeks kleurrijk haakgaren en het haakpennenzakje:



Onderweg is het zalig: manlief aan het stuur, ik naast manlief met de haakpen in de hand, Bernard tussen ons aan de voorruit geplakt (hij wijst de weg en vertelt iedereen hoe lang nog (dus geen gezaag van 'is het nog ver?')) en achteraan 3 meisjes die ijverig lossen, vasten, stokjes  en zo veel meer haken.

Het haken was een verslaving. We haakten overal:

in de auto


op de camping



op het strand


aan het kampvuur



en tijdens de piknik



Vorig jaar was het resultaat een pianokrukkussen.

Dit jaar had ik andere plannen.  

Ik maakte kleine bloemetjes. 


En ook Ada was zot op de bloemetjes. 


En zelfs Kaat maakte een margriet





2 opmerkingen:

  1. Geweldig en prachtig ! Eigenlijk wil ik nu wel weten wat je met die bloemen hebt gedaan

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen