zondag 5 mei 2013

Eindelijk kon Kaat haar zomerjurkjes weer aan. Een tijdje geleden, toen het nog koud en guur buiten was, maakte ik er twee.
Het eerste was het blauwe jurkje. Ik baseerde me voor het model op een patroon van een wikkelvestje uit Ottobre. Het model zelf was al gecentreerd en ik tekende er een rokje aan en liet de mouwen weg.





Eigenlijk waren Kaat en ik best tevreden over dit testjurkje.   Alleen vind ik het niet zo mooi dat je de onderste flap door de bovenste laag ziet. 


Voor de tweede jurk - de vosjesjurk - paste ik het patroon wat aan. 


Ik reduceerde de onderste flap tot het zichtbare stuk en naaide de 2 stukken aan elkaar met een paspel tussen. In plaats van een tweelingnaald experimenteerde ik dan nog wat met siersteken. Het gaat traag om de krulletjes te stikken maar ik vind het resultaat best geslaagd. 



 Intussen las ik hier tips voor dergelijke jurkje. Deze zal ik verwerken voor het 3e (perfecte?) jurkje.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten