zondag 19 mei 2013

Ik ga op weekend en neem mee ... (2)

een slaapkleed, Kubb

Dat was althans de bedoeling. Al een jaar geleden spraken we af met een hoop vrienden dat we dit pinksterweekend zouden kamperen. We keken met ons vijven er al een hele tijd naar uit maar de regen en de kou stak er een stokje voor. Want wat is er erger dan een superweekend te moeten annuleren? Dat is toch kamperen op een drassig eiland in de Ourthe en 3 dagen in een klamme, koude tent te moeten schuilen voor de regen.


Jammer want onze Kubb stond al klaar. In een nieuw zakje dan nog wel. Het oude zakje was versleten, en behalve dat het er helemaal niet professioneel uitzag, vielen de blokken er uit. Tijd voor iets nieuws dus.

Vooraf werd er druk besproken hoe de nieuwe zak er wel moest uitzien: een stevige stof, goede handvaten, niet te groot en niet te krap (bij een plotse regenbui moet het mogelijk zijn om de blokken snel op te ruimen) en de blokken mochten er niet uitvallen als de zak op zijn kant lag.


Om te meten, werden de blokken goed gestapeld. Op basis daarvan rekende ik de maat van de zak uit.

Ik knipte 1 lap van 80 x 35 cm en daar stikte ik de zak mee, de stof kwam van een oud gordijn dat ik in de kringloopwinkel kocht. Alle naden werden doorgestikt voor de stevigheid. 2 stevige handvaten en een stropkoord maakten de zak af.



Ziezo, wij zijn klaar voor de volgende wedstrijd.

2 opmerkingen:

  1. Mooi, mooi ! Het ziet er een behoorlijk stevige zak uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is wel moeilijk om er in te steken. :(
    Maar het is wel een leuke zak. :)

    BeantwoordenVerwijderen