zondag 16 juni 2013

Feest

Juni is hier een feestmaand.


Al 17 jaar vier ik samen met manlief zijn verjaardag op 7 juni.
9 jaar geleden is ons Kaatje geboren op de 2e dag van de zomer, vlak voor de vogels hun ochtendconcert gaven op het platteland in de buurt van Tienen.
4 jaar later werd nichtje Mare geboren, net niet op vrijdag de 13e. Ik mocht de meter zijn.
En 2 jaar geleden kwam ons andere nichtje erbij: Stin. 6 juni. Ook van haar mocht ik de meter zijn.


Vandaag was het dus het grote familieverjaardagsfeest. Mooi weer, fijn gezelschap en lekker eten.

En natuurlijk waren er cadeautjes.

Voor Stin maakte ik 2 nieuwe rokjes. Tricot met elastiekband, comfortabeler bestaat niet volgens mij.


Ze kreeg er ook een paar schoentjes bij. Meer moet een fashionista als Stin niet hebben.


Mare kreeg een paar skeelers. 5 jaar geleden kreeg Kaatje deze skeelers van de mama van Mare en nu was het tijd om ze door te geven (dat is zo fijn, cadeautjes hoeven bij ons niet nieuw te zijn). Skeelers zijn heel onhandig om te dragen dus maakte ik er een draagtas voor. Een grote zodat ook de beschermers erbij kunnen en goed gewatteerd zodat het geen pijn doet als Mare met de zak tegen haar beentjes botst. Een beetje roos omdat dat mooi bij haar skeelers past, maar ook niet te veel zodat iedereen kan zien dat het hier om een stoere prinses gaat.

 

Het rokje van Mare werd door haar mama gemaakt.


Mare heeft duidelijk de genen van de mama en de papa doorgekregen: het is eigenlijk een knutselprinses. Daarom kreeg ze ook nog een knoopster. Dat is een hulpmiddeltje om vriendschapbandjes en dergelijke te maken. 



Vanmorgen bedacht ik dat het leuk zou zijn om de knoopster al meteen van een mooi zakje te voorzien. Het lintje om het zakje dicht te strikken werd al meteen gemaakt met de knoopster. Het was dringend dus het hele gezin, en zelfs oma, heeft er om de beurt aan gewerkt om het op tijd af te krijgen.
  





1 opmerking:

  1. Een heleboel gelukkige meisjes ! Dankjewel, we hebben genoten van het feest.

    BeantwoordenVerwijderen